• Közelgő Események

    1. Tavaszi szünet

      március 28 - április 2
    2. Fogadó óra

      április 16.15:00 - 16:00
    3. Ballagás

      május 4.08:00 - 09:00
    4. Érettségi szünet

      május 6 - május 8
    5. Utolsó tanítási nap

      június 14
  • Friss Képek

    1 5 7 11 12 15
  • Friss Hírek

    • Felvételi jegyzék a 2024-25-ös tanévre

      11-es kód: Mezőgazdasági gépésztechnikus 12-es kód: Mezőgazdasági technikus 13-as kód: Kertésztechnikus 14-es …
    • ÁLLÁSPÁLYÁZAT

      KISALFÖLDI AGRÁRSZAKKÉPZÉSI CENTRUMpályázatot hirdet Munkaviszony (MT) keretébenéjszakai portásMunkakör/feladatkör betöltésére. A pályázati feltételek …
    • Állás ajánlat

      Kisalföldi Agrárképzési Centrum pályázatot hirdet Munkaviszony (MT) keretében gazdasági ügyintéző Munkakör/feladatkör betöltésére …
    • Állás lehetőségek

      Kisalföldi Agrárszakképzési Centrum a Munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény 42 …
    • Takarítónői állás

      Kisalföldi Agrárszakképzési Centrum Batthyány Lajos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Technikum, Szakképző Iskola és …

Nyelvi tábor a Mezőben

2015 november 2. » Hírek

Október 8-9-10-én első alkalommal rendezett nyelvi tábort tanulóinak a Batthyány Lajos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szakképző Iskola és Kollégium. A tábor célja a tanulók idegen nyelvi kompetenciájának fejlesztése volt. Csütörtöktől szombatig tíz diák tesztelhette és fejleszthette idegennyelv-tudását angol és német nyelvből. Mivel a program a TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0306 pályázat keretében valósult meg, a tanulók a szállás és napi háromszori étkezés díját is beleértve, teljesen ingyenesen vehettek részt az eseményen. A pályázat  finanszírozásával bővülhetett az iskola idegen nyelvi munkaközösségének eszközparkja is. Az intézmény az eredményesebb nyelvoktatás és a tanulási zavarokkal küzdő diákok nyelvoktatásának segítése érdekében több százezer forint értékben szerzett be nyelvoktatásban használt eszközöket.

2015. október 8. – Első nap

A fél 8-as gyülekező után a 10 tanuló 2 fő tanári kísérettel, 3 autóval Döbrönte fele vette az irányt. Körülbelül 20 perc autózás után megérkeztünk Pápa város turistaházába, ahol a gondnoknő fogadott bennünket. Megmutatta a szobákat, fürdőt, konyhát, társalgót, teraszt és a házat körülvevő, gyönyörű zöld területet bográcsozó hellyel, kosárlabda-pályával. Az épületben kellemes meleg volt, aminek nagyon örültünk, mivel az időjárás nem fogadott túlságosan a kegyeibe minket.
A diákok választottak szobát maguknak, kényelmesen berendezkedtek, majd rövid tábornyitó megbeszélés után 9 óra 30-kor elkezdődtek a nyelvi foglalkozások, melyeknek során az iskola nyelvtanárai  a szóbeli kommunikáció fejlesztésének csoportos formájára helyezték a hangsúlyt, de helyet kaptak  a feladatok között a hallás utáni szövegértést fejlesztő, a játékos szókincsbővítő, illetve a célnyelvi országok kultúráját, nevezetességeit, az ott élő emberek életét bemutató feladatok is.
Az első nap délelőttjén meglátogatta és ellenőrizte a tábort az ÁNTSZ. A szakemberek szerencsére mindent rendben találtak. A kétszer másfél óra nyelvi fejlesztés után mindenki jó étvággyal fogyasztotta el az ebédet, amit a pápai Nátus konyha szállított ki. Első nap zöldségleves és bolognai spagetti volt a menü. Az ebédet követően körülbelül egy óra csendes pihenőt tartottunk, melynek során előkerültek a társasjátékok, mint például a Rizikó, a Legyen Ön is milliomos és a Cluedo, az Uno kártya, a csocsó és a pingpong asztal is.
Délután 3 órakor a borús idő ellenére gyalogosan elindultunk a szomszéd településre, Gannára. Negyven perces sétát követően vezetéssel megtekintettük az Eszterházy Mauzóleumot és a kerek templomot. Körülbelül 6 órakor érkeztünk vissza a szállásra. A vacsorát követően, ami gyros volt steak burgonyával és salátával, az estét közös játékkal és beszélgetéssel töltöttük.

2015. október 9. – Második nap

Reggel 8 órára megérkezett igazgató-helyettes úr a reggeli hozzávalóival, amiből szakács tanulóink pillanatok alatt ízletes lecsót varázsoltak nekünk. Reggeli után ismét nyelvi foglalkozások kezdődtek. Erre a napra kicsit könnyedebb feladatokat válogattunk. (idegen nyelvű társasjátékok, memóriakártyák, dalok- hogy csak párat említsek). A foglalkozások után elfogyasztottuk ebédünket, ami újházi tyúkhúslevesből, rántott pulykamellből petrezselymes burgonyával, illetve káposztasalátából állt. Ebéd után rövid csendes pihenő következett. Utána gyalogtúrát tettünk az Ödön-forráshoz és a döbröntei várromhoz, ami nagy élmény volt a diákoknak, mivel többen közülük most jártak először ott.
A szállásra körülbelül 5 órakor ért vissza a csoport. A gyalogtúrát követően vacsoráig szabad program keretében társasjátékkal, csocsózással, kártyajátékokkal és beszélgetéssel töltöttük az időt. Az igazgató helyettes úr is csatlakozott a délutáni Riziko társasjáték-csatához, ami nagy sikert aratott főleg a fiúk körében.
A borongós, esős idő sem szegte kedvét a csoportnak, hogy kísérletet tegyen egy hangulatos szalonnasütés megszervezésére. Szerencsénkre este 7 órára elállt az eső, így a tanulók segítségével sikerült tábortüzet rakni és közösen elkészíteni a vacsorát. A tanulók lelkesen készítették a nyársakat és sütögettek. Mindenki kivette a részét a vacsora körüli feladatokból. A tábortűz körül hangulatosan telt az este. Sokat beszélgettünk.
A vacsora után a diákok kérésére egy rövid zseblámpás „bátorság-sétát” tettünk a faluba, a patakhoz. A séta során a tanulók szellemtörténetekkel ugratták egymást. Mindenkin érezhető volt, hogy ez az utolsó táboros este és szeretnék kihasználni a közösen eltöltött időt.
A sétát követően ismételten előkerültek a társasjátékok, kártyajátékok, a tanulók zenéről is gondoskodtak, volt, aki táncra is perdült. Két diáklány még egy kis koreográfiát is bemutatott a többieknek, akik lelkesen utánozták a tánclépéseket. Az este nagyon hangulatosan és vidáman telt, láthatóan nagyon jól összebarátkoztak a tanulók.

2015. október 10. –Harmadik nap

A korán kelők szombat reggel is gondoskodtak a friss teáról és kávéról, amíg a többiek kipihenték az utolsó táncos este fáradalmait. Reggel 8 óra körül érkezett a pápai Nátus konyha kocsija a hideg reggelivel (szendvicsek, péksütemények, ivólé) és aznapi hideg ebéddel (3 féle szendvics, csokoládé és alma), de a szakács tanulók segítségével a péntek estéről maradt szalonnából és zöldségekből ízletes meleg reggeli is az asztalra került.
A reggelit követően 9 órától 11-ig nyelvi foglalkozásokat tartottunk, de ismételten –mivel ez volt az utolsó szervezett program– inkább a játékosabb feladatok kerültek előtérbe. Az angolos csoport főként szakmai jellegű, szókincs fejlesztő feladatokat kapott, míg a németes tanulók Tik-tak-bumm játékkal, ellentétpár-kereső társasjátékkal és feladatlapokkal foglalatoskodtak. Dicséretes, hogy a tanulóink még az utolsó napon is lelkesen és érdeklődően dolgoztak a foglalkozások alatt.
Fél 11-től egy órás kötetlen program következett, ez idő alatt mindenki összepakolt és rendet rakott a szobájában, majd kiosztottuk az ebéd-csomagokat. Az ebédet követően a tanulókkal közösen rendet raktunk a konyhában, illetve a társalgóban. Amíg vártuk az igazgató helyettes urat, illetve Peka András tanár urat a kisbusszal, addig volt időnk összegezni a tanulókkal a tábor tapasztalatait, beszélgetni velük arról, hogyan érezték magukat ez alatt a pár nap alatt. Többen azt is kérdezték, hogy „Ugye jövőre is eljöhetünk?!” Minden tanulón látszott, hogy maradandó pozitív élményekkel, tapasztalatokkal tér haza. Lelkesen mutogatták egymásnak a tábor alatt készített fotóikat, vagy éppen még készítettek egy-egy utolsó táboros „selfit”.
Pontban egy órakor aztán az iskola kisbuszával egy időben megérkezett a turistaház gondnoknője is, aki mindent rendben talált és átvette a kulcsokat. A tanulók bepakoltak a kisbuszba és mindenki épségben haza utazott.

A tábor befejeztével a tanulók úgy nyilatkoztak, hogy pozitívan változott a nyelvtanuláshoz fűződő viszonyuk, kellemesen meglepte őket, hogy a tanulás az iskolán kívül is megvalósítható, és örültek annak, hogy a a nyelvtanulás szórakoztató formáit is kipróbálhatták.
Az iskola vezetése és idegen nyelvi munkaközössége a jövőben is minden eszközt és forrást megragad annak érdekében, hogy a tanulók eredményesebb idegen nyelvi fejlesztését elősegítse.