• Közelgő Események

    1. Pályaválasztási fogadóóra

      december 7.16:00 - 17:00
    2. Fogadó óra

      december 8.15:00 - 16:00
    3. Téli szünet

      2020-12-19.08:00 - 2021-01-03.17:00
    4. Pályaválasztási fogadóóra

      2021-01-11.16:00 - 17:00
    5. Fogadó óra

      2021-02-02.15:00 - 16:00
  • Friss Képek

    1 5 7 11 12 15
  • Friss Hírek

    • Tanítás az őszi szünet után

      Kedves Diákok!Tájékoztatni szeretnélek Benneteket, hogy hétfőn (november 2-án) folytatódik a tanítás. A …
    • Korona vírus

    • Fogadó óra

      Tisztelt Szülők! Tájékoztatni szeretném Önöket, hogy 2020. október 13-án a fogadó órát …
    • Álláshírdetés

      Gyógypedagógus A Kisalföldi Agrárszakképzési Centrum Batthyány Lajos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Technikum, Szakképző …
    • Eladó széna

      Letölthető árajánlati lap

Komplex közlekedési ismeretek oktatása

2015 november 25. » Hírek

A komplex közlekedési ismeretek oktatását két mezőgazdasági szakmacsoportban tanuló kilencedikes osztálynak szerveztük. Egyrészt nekik a kresz ismeretek magasabb évfolyamokon tananyag, így jó alapismereteket szerezhetnek ezen a programon. Másrészt a tanulók többsége vidéki, így az iskolába tömegközlekedéssel, helyközi és helyi járatokkal érkeznek, vagy jó idő esetén több tanuló a kerékpáros közlekedést választja.
A megegyezés szerint mindkét osztály programja az osztályfőnöki órák keretében történik. Az oktató először a jogosítvány történetéről, annak kialakulásáról mesélt röviden. A járművek elterjedése szükségessé tette a közlekedők oktatását. A járművek összetett gépek, amelyek karbantartása, szervízelése ismeretet igényelt. Szükségessé vált, hogy a járművek vezetését életkorhoz és tanulmányokhoz kössék.
DSC03450
Majd pár percben a gyalogos és a kerékpáros közlekedés szabályait vették át. Hogyan kell közlekedni, ha kiépített a környezet, van járda, kerékpárút és zebra. A falvakban még lehet találkozni olyan utcákkal, ahol csak a járművek útja aszfaltos, de járda nincs. Ugyanakkor már több önkormányzat nagy erőfeszítéseket tesz, hogy ezeket kiépítse. Mit kell olyankor tenni, ha ezek nincsenek kiépítve? A tanulókra a legnagyobb veszélyt ez jelenti. A kerékpáros közlekedés alapja az, hogy a kerékpárnak megfelelő műszaki állapotban kell lennie. A kerekek állapota mellett működő fékek szükségesek. Mind a hátsó mind az első kereket biztonsági okból külön, működő fék kell, hogy fékezze.
Az elméleti oktatás után gyakorlat következett. Az interneten elérhető etitan elektronikus oktatószoftver segítségével a tanulók közlekedési szituációkkal találkoztak. Először a problémát maguk oldották meg, majd az oktató magyarázata mellett beszélték meg a helyes, szabályos közlekedést. Az oktató mindig felhívta a figyelmet az általános és gyakran elkövetett közlekedési kihágásokra. A program végén egy kis feledatlapot, tesztet kaptak a tanulók, amelyet önállóan oldottak meg. A foglakozás legvégén önellenőrzéssel javították azt.

2015.09.17-18.